Wat is het verschil tussen traditionele brandstof geoptimaliseerde afstemmen en chiptuning?

Chip Tuning is in wezen het modificeren of wijzigen van een uitwisbare programmeerbare lees (prom) geheugenchip in een automotive of andere digitale besturingseenheid van auto’s om betere prestaties te bereiken, of het nu gaat om een verbeterde brandstofverbruik, schonere uitlaat, of zelfs betere kracht. Hoewel veel voertuigliefhebbers het een kunstvorm beschouwen, vragen sommige mensen zich af of het veilig is om dit te doen. Is het legaal? Kun je je eigen auto afstemmen? Zo ja, wat zijn de factoren die moeten worden overwogen wanneer dit doen?

Er zijn verschillende dingen die moeten worden overwogen wanneer ze proberen deze vragen te beantwoorden. Een van hen is het effect dat het heeft op de elektronische besturingsmodule van het voertuig. De ECM is degene die bepaalt hoe het voertuig presteert en opereert in het echte leven. Het controleert veel dingen, zoals inactieve snelheid, gasrespons, motortemperatuur, brandstofmengsel, emissieniveaus en meer. Als de chip op welke manier dan ook is gewijzigd of gewijzigd, weet het ECM niet hoe te reageren of op de juiste manier te presteren.

Dit kan fouten en problemen creëren voor het voertuig en de bestuurder.

Een ander ding om te overwegen is het effect dat timing op een chip zal hebben. Timing verwijst naar de precieze volgorde waarin gebeurtenissen zich voordoen in een trein van het voertuigen. Het openen en sluiten van een klep bepalen bijvoorbeeld de sequentie waarin de lucht en de brandstofstroom door de verbrandingskamer en de uiteindelijke verbranding in de motor stroomt. Door de timing van de timingketens te wijzigen, kan de hoeveelheid brandstof en / of lucht die in en uit het systeem stroomt ook wordt beïnvloed. Terwijl de timing niet rechtstreeks de prestaties van een voertuig beïnvloedt, kan het drastisch beïnvloeden hoe de motor loopt.

Wat zijn de voordelen en beperkingen van chiptuning? Er zijn talloze voordelen, maar er zijn ook enkele inherente beperkingen. Ten eerste heeft een persoon die deze methode uitvoert, geen controle heeft over de bedrijfstemperatuur of temperaturen in de motor. De motoren worden meestal gekoeld door fans en de temperaturen kunnen met gebruik op en neer gaan. Ook, terwijl een persoon de motor kan afstemmen, kunnen ze geen permanente veranderingen in de motor maken.

Chip Tuning is het meest effectief wanneer het wordt gebruikt op lage kilometers die niet overdreven zijn afgestemd.

Wat zijn enkele algemene oplossingen voor chip-tuning? De meest populaire manier is om de timingpoelie te vervangen door een stalen roller die wordt geschroefd in de distributieketen, waardoor de timing van de aandrijfkettingen verandert. Het wijzigen van de besturingseenheden naar een instelbare eenheid kan ook helpen om de stroom naar de bestuurder te verschuiven. Sommige bedrijven hebben hun eigen chips en programma’s gecreëerd om de behoeften van de bestuurder aan te pakken. Deze programma’s kunnen helpen bij het corrigeren van problemen die in de chips kunnen voorkomen en het stuurprogramma-controle over bepaalde delen van de auto kan geven.

Wat is het verschil tussen traditionele brandstofefficiënte autotuning en chip-tuning? Traditionele brandstof geoptimaliseerde afstemmen maakt niet toe dat mechanische besturingseenheden worden gewijzigd. In plaats daarvan, wanneer mechanische kwesties zich voordoen, worden ze afgehandeld door de stuurprogramma’s. Chip Tuning zorgt ervoor dat aanpassingen worden aangebracht in de mechanische delen van de auto, waardoor meer opties in brandstofefficiëntie mogelijk zijn.

Klik hier voor meer informatie Chipperformance.nl